Kaip atsipalaiduoti darbe? Pratimai ir patarimai

Jei visą dieną dirbame sėdimą darbą ir sprendžiame problemas, neišvengiamai kyla įtampa, kuri ilgainiui mums ne tik kad nepadeda rasti efektyvių sprendimų, tačiau ir trukdo tinkamai atlikti įprastus darbus. Tačiau kaip atsipalaiduoti darbo vietoje? Ką galime padaryti, kad padidintume savo produktyvumą ir nuveiktume viską, ką esame užsibrėžę? Kokie pratimai gali padėti efektyviai atsigauti ir nusikratyti įtampos darbe? Psichologė Ugnė Juodytė.

Kaip atsipalaiduoti darbe?

Kaip greitai atsipalaiduoti darbe, kad galėtume dar geriau ir produktyviau dirbti ir nuveikti tai, ką norime nuveikti per visą dieną? Šiandien pasidalinsiu keturiais patarimais, kurie yra labai paprasti ir efektyvūs. Pirmasis patarimas – turite būtinai ilsėtis ir negalite sau leisti dirbti ilgiau nei porą valandų atisisėdę, nuolatos neatitraukdami akių nuo kažkokios veiklos. 40 minučių – tai riba, kada stojatės, judate, pasportuojate, padarote mankštą. Kokia nauda? Ne tik tai, kad pajudėsite, atitrauksite mintis, tačiau jūsų kraujyje bus daugiau deguonies, kas leis jums daug efektyviau dirbti sugrįžus, o tai jau begalinė nauda.

Judėjimas ir meditacija

Antrasis pratimas – yra judėjimas. Tos pačios pertraukos metu galite jį naudoti. Tai reiškia, kad kai ilsitės, turite išjudinti visą kūną. Kaip tai padaryti? Galite pradėti labai paprastai – nuo rankų, pečių juostos, galvos, kūno išjudinimo visaip, kaip tik norite. Duokite kūnui laisvę ir tai jums grįš su didele verte, nes gausite daug energijos. Po tokios pauzės, garantuoju, kad jei neturėjote kokių nors sprendimų ar neradote kokių nors išeičių, jas tikrai rasite.

Trečiasis pratimas – tai meditacija. Galite rinktis jums žinomą meditaciją arba galite pabandyti šią trijų minučių meditaciją. Kaip ji atrodo? Pirmiausia atsisėskite taip, kad jūsų kūnas nebūtų įsitempęs, kad nugara nebūtų įsitempusi. Atsisėdę, nuktreipkite žvilgsnį žemyn arba užsimerkite, kaip jums patogu. Tuomet minutę stebėkite savo kūną – pojūčius, emocijas, kylančius jausmus. Su tuo nieko nedarykite, tiesiog būkite stebėtojai. Kitą minutę skirkite kvėpavimo stebėjimui. Stebėkite, kaip įkvepiate ir iškvepiate ir matykite, kad tai tiesiog nenutrūkstamas procesas. Stebėkite jį ir patyrinėkite – daugiau su tuo nieko daryti nereikia. Trečioji minutė skirta vėl grįžti ir stebėti savo kūną kartu su kvėpavimu. Galite pamatyti, kad kažkur jūsų kūne yra įtampa, kas dažnai nutinka dirbant sėdimą darbą, būna įtempta pečių juosta. Tad galite pastebėti tą įtampą ir su kvėpavimu ją atpalaiduoti. Kai įkvepiate, pajaučiate, kad įtampa yra, ir iškvėpdami ją tarsi paleidžiate, kūną suminkštinate.

Tvarka ant stalo – tvarka galvoje

Ketvirtasis pratimas, kuris man labai patinka – tai susitvarkymas. Galite skirti 10-15 minučių tiesiog tvarkai. Pažiūrėkite, kaip atrodo jūsų darbo stalas, darbo aplinka ir leiskite sau sudėlioti daiktus iš naujo, į naujas, jums patogias vietas. Kai apie jį kalbu su klientais, šis pratimas dažnai kelia juoką – kokia gi nauda? Tačiau nauda labai didelė – žmogus tvarkydamas, ne tik fiziškai tvarko savo darbo vietą, tačiau ir dėlioja savo mintis. Po 15 minučių tvarkymosi, kai matote galutinį rezultatą, kyla didelis palengvėjimo jausmas – tad išbandykite ir pažiūrėkite, kaip jus tai veikia. Turiu dar vieną bonusą – penktą patarimą. Labai gerai padeda juokas. Jei jaučiat įtampą darbe, juokitės. Pradėkite nuo garso “cha”, daug kartų jį kartokite ir techniškai sukelkite sau juoką. Tai padės atpalaiduoti kūną, pasijausite geriau ir galėsite daug efektyviau ir geriau darbuotis savo aplinkoje.

Dar žiūrėkite: