Kaip stiprinti psichologinį atsparumą?

Psichologinis atsparumas padeda mums susidoroti su sudėtingomis situacijomis ir nepalūžti, kai užklumpa rūpečiai. Vis dėlto į stresą visi reaguojame skirtingai ir mūsų psichologinis atsparumas yra skirtingas. Tačiau gera žinia ta, kad šį įgūdį galime lavinti. Tad kaip stiprinti psichologinį atsparumą? Kokios sritys mūsų gyvenime tam svarbios? Kokių priemonių galime imtis, kad ateityje gebėtume geriau tvarkytis su sunkumais? Psichologė Eglė Adomavičiūtė.

Ne bėgti nuo problemų, o jas spręsti

Kiekvieno žmogaus psichologinis atsparumas skiriasi. Tačiau jį galima stiprinti ir lavinti. Tik kyla klausimas – kaip? Taigi pradėti stiprinti psichologinį atsparumą svarbiausia nuo pagrindinio žingsnio – tai yra ne “atšokti” nuo kylančių problemų ir situacijų, o eiti jas ir spręsti. Nepaisant to, kaip jaučiamės, kokios mintys mums kyla, tačiau mažais žingsneliais tvarkytis su kylančiomis problemomis. Išsikelti sau tam tikrus tikslus ir kiekvieną dieną savęs paklausti, ką šiandien turiu padaryti, kad siekčiau savo tikslų ir galėčiau po truputį tvarkytis su savo problemomis.

Kitas labai svarbus žingsnis yra kurti santykius su mums artimais ir svarbiais žmonėmis. Kurti santykius, kurie pagrįsti meile, pagarba, pasitikėjimu savimi. Tuomet, kai kyla sunkumai, galime jiems padėti, tačiau taip pat ir gauti pagalbą iš jų. Dar vienas svarbus žingsnis – mokytis atpažinti, išgyventi ir išjausti savo emocijas. Kad ir kokios jos būtų sunkios, svarbu į jas eiti ir stengtis suprasti, kas su mumis vyksta.

Suvokti savo stiprybes

Kitas svarbus žingsnis yra savo savivertės ir pasitikėjimo savimi stiprinimas, suvokimas, kokios mūsų stipriosios savybės, į kurias galėsime remtis, kai mums bus sunku ir nepakeliama. Taip pat labai svarbus ir  fizinis aktyvumas. Svarbu stiprinti savo kūną, nes kuo didesnė mūsų ištvermė, tuo sėkmingiau galime tvarkytis su kylančiomis problemomis. Svarbu suprasti, kad pokyčiai apskritai mūsų gyvenime yra neišvengiami ir jie visada bus. Tik svarbu suvokti, kaip su jais tvarkysimės ir kiek esame jiems pasiruošę.

Dar vienas žingsnis, kaip galime stiprinti psichologinį atsparumą – tai mokytis atpažinti savo mintis. Tai yra, stebėti save kiekvieną dieną, kokios mintys vyrauja, kai pasikeičia mūsų emocinė būsena, taip pat atpažinti savo mąstymo klaidas, kurios taip pat trukdo tvarkytis su tam tikromis problemomis.

Stiprinti psichologinį atsparumą – tai leistis į kelionę

Iš tiesų, galima suvokti, jog psichologinis atsparumas ir jo lavinimas yra panašus į kelionę upe plaustu. Kai susiruošiame keliauti upe, iš pradžių baisu, nes nežinome, kaip seksis. Upė pilna krioklių, akmenų, srauni, joje daug posūkių. Tačiau labai svarbu kelionę pradėti, pasitelkti visus savo įgūdžius, pasitelkti kelionės draugus, į juos remtis.

Kelionėje galime išlipti į krantą ir šiek tiek pailsėti, tačiau svarbu grįžti į upę ir tęsti kelionę, tęsti tobulėjimą, kol, galų gale, pasieksime savo tikslą ir išlipsime iš upės įgiję daugiau patirčių, daugiau žinių ir, kai kitą kartą reikės lipti į upę, geriau žinosime, ką mums daryti, kaip įveikti slenksčius ir didžiausius posūkius.

Dar žiūrėkite: