Ką daryti, kai darbuotojai priešinasi pokyčiams?

Visi žino, jog žmonės labiau mėgsta pastovumą, aiškumą ir stabilumą, ypatingai, kai tai susiję su jų darbu ir atliekamomis funkcijomis. Tačiau visgi pokyčių įmonėje išvengti praktiškai neįmanoma norint kurti rezultatą bei efektyviai reaguoti į išorines aplinkybes. Tačiau ką daryti vadovui, kai darbuotojai priešinasi pokyčiams, kurie įmonei yra būtini? Kaip suvaldyti situaciją, nepatenkintus darbuotojus ir sėkmingai įgyvendinti pokyčius neprarandant efektyvumo? Apie pokyčių valdymą – pokyčių konsultantė Lina Mieliauskienė.

Be komunikacijos, kas yra beprotiškai svarbu, yra dar bent penki ar šeši kiti dalykai, kurie taip pat yra prioritetiniai norint, kad tas pasipriešinimas nuslobtų, jei darbuotojai priešinasi.

Svarbu nuolat komunikuoti

Taigi pirmiausia svarbu pastoviai, nuolatos palaikyti ryšį su žmonėmis. Ryšį palaikyti yra tikrai sudėtinga, jei tai yra trijų tūkstančių darbuotojų kompanija. Generalinis direktorius juk negali kiekvieną dieną su visais bendrauti. Tačiau jis gali sukurti vadovų komandą, kuri galėtų bendrauti su kuo daugiau žmonių per dieną, savaitę ar mėnesį. Šios vadovų koalicijos stiprumas yra vienas iš sėkmės faktorių ir geriausių praktikų išdava.

Švęskite mažas pergales

Kitas momentas – be vadovo įsitraukimo, yra palaikymas apskritai ir mažų pergalių šventimas. Mažos pergalės yra labai svarbios, ypatingai tuomet, kai esi tame nevilties slėnyje, kai niekas nesiseka, kai ne tik žmonės, bet ir vadovai nežino, ką daryti. Dažniausiai pasipriešinime turime tokį momentą, vadinamąją neigimo fazę, kai žmonės nemato šviesos tunelio gale. Tuomet jie gręžiojasi į praeitį, sakydami, kaip gerai buvo anksčiau ir kokia nesąmonė yra dabar.

Ta nežinomybė įbaugina, tačiau joje vis tiek yra bent keli gražūs momentai. Tai – mažos pergalės ir laimėjimai, kuriuos labai svarbu švęsti, demonstruoti ir visiems pasakoti, kaip mes gerai laikomės ant šio lyno. Toks mažų pergalių šventimas turi ypatingą reikšmę. Jis ne tik suvieniją, kai visiems yra sunku, bet ir tas jausmas, kad mes visi kartu galime po truputėlį stumtis į priekį, yra labai reikšmngas.

Palaikykite teigiamą nuotaiką

Kitas dalykas – daugelyje organizacijų yra vadinamosios ambasadorių komandos, kurios dirba vėliavnešio darbą. Jos vaikšto po įmonės padalinius ir užkrečia visus smagia dvasia. Kartais tai būna klounai, žmonės kaip nors persirengia ar panašiai. Jie pakelia dvasią, kuri yra labai svarbi to nevilties slėnio zonoje. Jie stengiasi žmones išlaikyti teigiamoje nuotaikoje, dalindami mažus prizus ar ką nors panašaus. Jie tai daro neišmesdami žmonių iš jų darbo rutinos, bet sukurdami tokią žaismę, kad žmonės galėtų šiek tiek labiau pasijausti mėgiami, svarbūs ir kompetetingi.

Darbuotojai priešinasi? Palikite niurzgas ramybėje

Niurzgų visuomet yra ir visuomet bus. Pagal pokyčių teoriją, jų visuomet yra 16 procentų. Taigi jei žinome, kad jų visada yra ir negalime jų atsikratyti, palikime juos ramybėje. Vadovai neturėtų nukreipti savo dėmesio tik į juos, kadangi visiems kitiems žmonėms, kurie nėra niurzgos, tai padeda, skatina pažiūrėti į situaciją pozityviai, neieškoti kaltų, bet ieškoti galimybių. Tad niurzgos bus neigimo stadijoje ilgai ir tegul jie ten būna, bet vadovai neturėtų dėmesio koncentruoti tik į juos. Dažnai atsitinka, kad visas dėmesys skiriamas tiems, kurie atneša mažiausiai pelno ir daro daugiausiai žalos, tačiau visi tie, kurie yra pozityvūs ir kuriems sunkus metas, paliekami likimo valiai. Tad vadovams svarbu subalansuoti situaciją.

Dar žiūrėkite: