Kaip išdrįsti keistis gyvenime ir versle?

Pokyčiai niekuomet nebūna lengvi – tam, kad išdrįstume ką nors keisti, turime imtis veiksmų ir palikti savo komforto zoną. Tačiau ką daryti, kad šis procesas būtų kiek įmanoma lengvesnis ir sklandesnis? Kaip išdrįsti keistis? Ir kokia pokyčio specifika galioja gyvenime ir versle? “Future leadership” inovacijų laboratorijos įkūrėja, dizaino mąstysenos trenerė Justina Klyvienė.

Kaip išdrįsti keistis?

Tiesą sakant, tai labai sudėtingas kausimas, nes daugeliu atvejų mums reikia tiesiog sąmoningai sustoti ir pradėti daryti kažką kito. Tad kaip gi palengvinti šį procesą ir sau pačiam padėti? Svarbiausia, žinoma, turėti tikslą, dėl ko tą darome. Kai turime tikslą, tuomet tas klausimas “kodėl” ir motyvacija tampa labai aiškūs. Pavyzdžiui, aš noriu keistis, nes noriu pakeisti profesiją. Arba noriu keistis, nes noriu įkurti savo verslą arba pradėti kokį nors naują didelį projektą. Kai žinome, kodėl tą darome, reikia atsakyti į klausimą, kaip tą darysime.

Tarkim, norime pakeisti profesiją ir žinome, kad tam mums, galbūt, reikia perskaityti mažiausiai trisdešimt knygų per metus toje srityje ar nueiti į seminarus, susipažinti su skirtingais žmonėmis. Pasilikime prie to pavyzdžio apie knygas. Mes suvokiame, kad mums to reikia, nes norime pakeisti profesiją, norime įgauti naujų žinių. Tačiau tuomet pradedame galvoti, kaip gi mes tai padarysime? Juk tikrai neperskaitysime prisėdę trisdešimties knygų. Tuomet turime galvoti, kiek laiko galime skirti per dieną. Vidutiniškai knyga yra apie 200 puslapių, jei kalbame apie verslo knygą. Tai reiškia, kad per dieną turėtume perskaityti po 17 puslapių – tai tikrai yra labiau suvokiamas tikslas. Tad grįžtant prie šio pavyzdžio ir šiek tiek jį apibendrinant – kai žinome, ko norime, dėl ko tą darome, kokia yra mūsų motyvacija, tikrai sugalvojame, kaip tą padaryti.

Pokyčiai verslo aplinkoje

Pereikime ir paanalizuokime šiek tiek verslo aplinką. Tarkime, įmonė nusprendžia daryti verslo inovacijų sprintą. Kodėl ji tą darys? Dėl labai greitai besikeičiančios aplinkos, dėl konkurencijos – gali būti daugybė priežasčių. Tuomet klausimas – kaip? Dažniausiai įmonėse, kaip kalbame apie inovacijas, nutinka taip: “kas turite idėjų?”. Kažkas pakelia ranką, sakoma, jog puiku, idėja nuostabi, prašau ją įyvendinti. Kaip manote, ar tai sėkmingas pavyzdys? Mano nuomone, tikrai ne, nes šiuo atveju žmogus lieka nubaustas už tai, kad turėjo idėją.

Reikalingas nuoseklumas

Jei iš tiesų norime pradėti kurti inovacijas, teisinga klausti darbuotojų, kokių jie turi idėjų. Tačiau surinkus tas idėjas, iš tiesų turime strategiškai galvoti, kokią pagrindinę problemą išsprendę sukursime didžiausią vertę klientui ir kas tą iššūkį įgyvendinti galėtų sėkmingiausiai. Daugeliu atvejų tai tikrai nebūna tas žmogus, kuris sugalvojo sprendimą. Apibendrinant šį pavyzdį – kai žinome, ko norime ir ko siekiame, žinosime ir kaip tą padaryti, tačiau tas “kaip” turi būti lygiai taip pat struktūruotas.

Kelios įmonės, tiesą sakant ir Lietuvoje, jau ženkliai toliau žengia ir suvokia, kad norint išdrįsti keistis ir norint tikrai nuosekliai įgyvendinamų pokyčių, reikia skirti tam tikrą laiko dalį. Tarkime, tik penktadieniais ar tik valandą per dieną kuriame inovacijas. Kitos įmonės eina dar toliau ir imasi pertvarkyti visą savo darbo organizavimą taip, kad dirbtų sprintais – tai reiškia, kad kiekviena diena yra dedikuota tam tikrai užduočiai. Tad jei kalbame apie tai, kaip pradėti keistis, svarbu žinoti, kodėl ir kaip tą darome. O struktūrų, kaip galėtume tą padaryti, kaip matote iš šio pavyzdžio, yra daugybė.

Dar žiūrėkite: