Kaip pagerinti savo, kaip darbdavio, įvaizdį?

Kad darbuotojų atranka taptų kuo sklandesnė ir sėkmingesnė, daugelis organizacijų ima rūpintis, kaip pagerinti savo, kaip darbdavio, įvaizdį. Tačiau kaip tą padaryti? Kaip teisingai investuoti į savo įvaizdžio gerinimą? Kokie pavojai gali slypėti šiame procese? Ir kas čia svarbiausia? Vadovavimo konsultantas Saulius Jovaišas.

Ką reiškia investuoti į savo, kaip darbdavio, įvaizdį?

Labai smagu, kad vis daugiau darbavių suvokia, kad niekur nedingsi – teks gerinti savo įvaizdį, jei norite pritraukti darbuotojus. Į tai investuojamos lėšos ir tai jau yra daroma. Tai daroma įvairiai, tačiau norėčiau atkreipti dėmesį į šiek tiek kitą dalyką. Šiais metais išleista gera knyga, pavadinimu Nine Lies About Work. Vienas iš dalykų, į kurį specialistai, konsultantai, rašę šią knygą, atkreipia dėmesį, yra tai, kad labai daug organizacijų šiais laikais (jie pirmiausia kalba apie Jungtines Amerikos Valstijas) nusprendė, kad reikia daug investuoti į patį darbdavio įvaizdį. Tai yra į tai, kaip darbdavys atrodo žiniasklaidoje, ką apie jį rašo spauda, kaip pas juos viduje viskas gerai, apie futbolo stalus, baseinus ir kolektyvą ir panašiai. Veikiausiai matėte ir ne vieną pasityčiojimą iš tokių dalykų YouTube.

Taigi šios organizacijos daug investuoja į tai, kad papasakotų aplinkai, kokie jie šaunūs. Tuomet jie pritraukia kandidatų, kurie ateina, pradeda dirbti ir jau pirmąją dieną supranta, kad viskas yra visai ne taip, o lygiai taip pat, kaip visur kitur. Juk dabar ir visur kitur stovi futbolo stalai, klausimas kitas – kokia yra organizacijos kultūra ir panašiai. Noriu pasakyti, kad darbas su išore niekada jums neduos tokio norimo ilgalaikio rezultato, kaip kad darbas su vidumi ir išore. Išorė turi atspindėti tai, kas yra viduje. Jei viduje yra geras psichologinis klimatas, jei žmonės jaučiasi darantys prasmingą darbą, gauna adekvatų atlyginimą, jei jie jaučiasi įvertinti, tobulėjantys ir tai vyksta nuolat, tai neišvengiamai pasklis.

Išorė turi atitikti vidų

Šiais laikais nebėra uždarų organizacijų. Visi apie visus viską žino. Vien tai savaime pagerins jūsų, kaip darbdavio, įvaizdį. Sumažės darbuotojų kaita. Darbuotojai pradės rekomenduoti ateiti į įmonę pažįstamiems, draugams, giminaičiams ir kolegoms. Tokiu būdu pritrauksite kandidatų. Ir jei įdėsite papildomai šiek tiek pastangų, kad daugiau žmonių sužinotų apie tai, kaip pas jus iš tiesų gerai, atliksite tą funkciją, kurios reikia kuriant darbdavio įvaizdį.

Šiuo metu su kolege Valerija Buzėniene ruošiame knygą leidimui, ji išeis šiais metais ir apie tai tikrai pamatysite atskirai. Tačiau šio proceso metu turėjau puikią progą pasikalbėti su organizacijomis, kurios daug dėmesio skiria tam, kad jų išorinis darbdavio įvaizdis atitiktų tai, kas yra organizacijos viduje. Vis dėlto prieš tai jie daug padarė viduje ir tik tuomet tą išnešė į išorę. Kai jų klausiu, man pasakoja apie tai, ką daro su darbuotojais, tačiau aš apie tai nieko nesu girdėjęs. Tuomet sulaukiu atsakymo, kad jiems tai savaime suprantama, o išorei pasakoja tai, kas labiau ypatinga. Ir tik nurodžius, kad daugelyje organizacijų to nėra ir kažkam kitam tai yra ypatinga, jie man atsako, jog nepagalvojo, nes jiems tai normalu.

Taigi tai – organizacijos, kurios daro daug, kad jų viduje būtų gerai, ir kartu profesionaliai tą komunikuoja į išorę. Mano supratimu, dirbant vien su išoriniu darbdavio įvaizdžiu ir nesirūpinant vidumi, pinigai būtų išmesti, nes ilgainiui tie pinigai negrįš.