Kaip išsireikalauti rezultatų be pykčių ir konfliktų?

Kiekvienas darbuotojas svajoja apie vadovą, kuris visuomet būtų malonus ir nekeltų balso. Tačiau ar taip įmanoma išsireikalauti norimų rezultatų? Paslaptį, kaip nekonfliktuojant motyvuoti darbuotojus, padėti jiems efektyviai siekti užsibrėžtų tikslų ir didinti jų produktyvumą, atskleidžia Saulius Jovaišas.

Kodėl darbuotojai turėtų siekti rezultato?

Padėti darbuotojams suprasti, kas jiems iš tų rezultatų. Paprastai kalbant, dažniausiai žmonės nesiekia rezultatų, nes nesupranta, kokia jiems iš to nauda. Nepakanka vien to, kad valdžia pasakys, jog jei nepasieksi rezultatų, nebus bonuso. Tokiu atveju aš suprantu, ko nebus. O kas bus, jei pasieksiu? Bonusas? Gerai. O ką aš turiu padaryti, kad bonusas būtų kuo didesnis? Tai, ką pasakė vadovas. Tuomet darbuotojas pradeda galvoti, kam jam to reikia.

Gal tai bus šiek tiek keistas pavyzdys, bet kai buvome vaikai – tas matosi iš mano plikės – kada man mama sakydavo užsidėti kepurę, rezultatas turėjo būti toks, kad išeinu iš namų su kepure, nueinu iki mokyklos su kepure ir ją nusiimu tik mokykloje. Ką darydavau aš? Išeinu iš namų, užeinu už kampo, nusiimu kepurę. Kodėl? Nes čia ne man tos kepurės reikia, o mamai. Man be kepurės žymiai smagiau dėl daugybės priežasčių – tuomet aš vyras, aš kietas ir panašiai. O dabar plikas. Čia jau kitas klausimas.

“Savaime aišku” neegzistuoja

Grįžtant prie rezultato, mes, vadovai, labai dažnai pamirštame paaiškinti žmonėms labai paprastus dalykus. Mes galvojame, kad žmonėms turi būti savaime aišku, savaime suprantama, kad rezultatą reikia pasiekti. Apskirtai, kuo ilgiau dirbu su vadovais ir verslo organizacijomis, tuo geriau suprantu, kad tokio dalyko, kaip “savaime aišku” arba “visiems ir taip suprantama”, versle iš viso nėra. Jei noriu, kad mano žmonės pasiektų rezultatą, turiu padėti jiems suprasti, kodėl jiems to reikia, kas bus iš to, kai jie pasieks, kokią įtaką turės tai, kad mes rezultato nepasieksime, kokią įtaką tai turės mūsų klientams, tiekėjams, kitiems padaliniams.

Ne ta prasme, kokią įtaką turės tau – kad gausi per galvą arba pasodinsime tave ant kuolo. Tas irgi neveikia. Veikia kiti dalykai, pavyzdžiui, atsakomybė prieš kitus. Tai yra, kad aš, vadovas, ateinu ir sakau “žiūrėk, jei dabar nepadarysime to ir to laiku, mūsų santykiai su klientu nukentės, prarasime jo pasitikėjimą ir yra tikimybė, kad jį vėl susigrąžinti kainuos žymiai daugiau pinigų ir tavo pastangų. Todėl mūsų užduotis dabar yra tai, kad jis liktų patenkintas, laimingas ir su mumis”. Ir panašiai. Tai yra, niekada nebus per daug pagalbos darbuotojams suprasti, kodėl tą rezultatą pasiekti labai svarbu. Kas jiems iš to? Kodėl tai svarbu susijusiems asmenims? Manau, kad tai jau yra didelė pagalba.

Išsireikalauti rezultatų – reikalaujant

Dar vienas svarbus momentas yra reiklumas gerąja to žodžio prasme. Tai yra, mes turime reikalauti iš žmonių, kad rezultatas būtų pasiektas. Ir jei jis nepasiektas, imtis veiksmų. Lygiai taip pat turime imtis veiksmų, jei jis pasiektas. Pasiekė rezultatą – ateik čia – šventė. Nepasiekė rezultato – ateik čia – ne šventė. Šioje vietoje, kai padedame žmonėms suprasti, kada pas mus organizacijoje šventė, o kada ne, žmonėms tampa žymiai aiškiau ir paprasčiau, kas organizacijoje gera, o kas bloga. Labai svarbu susieti grįžtamąjį ryšį su įvykiu. Ne tik tuomet, kai padaroma kažkas blogo, o apie gerus dalykus nekalbame.

Dar žiūrėkite: