Paprastas nusiraminimo pratimas, tinkantis ir vaikams

Kai visko pasidaro šiek tiek per daug ir nebegalime išlaikyti šalto proto, apima nevaldomas nerimas, baimė, pyktis ar kitos emocijos, ne visuomet galime patys rasti kelią atgal. Tokiu atveju pravartu turėti veiksmingą būdą, leidžiantį nusiraminti ir pasijusti geriau. Paprastas nusiraminimo pratimas, kurio galite išmokti patys, o taip pat išmokyti ir vaikus – su vaikų psichologe Simona Velikiene.

Penkių pirštų nusiraminimo pratimas

Šiandien pasimokysime penkių pirštų kvėpavimo pratimo. Šis nusiraminimo pratimas gali jums padėti atsipalaiduoti. Žinoma, galbūt vieniems tai suveiks greičiau, kitiems galbūt reikės daugiau praktikos, galbūt ir ne visiems jis tiks, tačiau žinokite šį pratimą kaip instrumentą, kurį galite naudoti. Šis nusiraminimo pratimas labai tinkamas ir iš tiesų labai patinka vaikams, nes nesunku jį išmokti. Taip pat šis nusiraminimo  pratimas tinkamas žmonėms, kurie jaučia įtampą, nerimą, stresą darbe, galbūt net pyktį. Jis tinka tada, kai jaučiate, jog per daug visko susikaupė ir tampa per sunku užsimerkti ir susikoncentruoti į save. Dėl to pamokysiu, kaip galite nusiraminti kitu būdu. Šis pratimas leis atsitraukti nuo aštrios emocijos ir nuraminti savo mintis bei vidų.

Taigi šiam pratimui reikės vienos rankos penkių pirštų ir kitos rankos rodomojo piršto. Rodomuoju pirštu brauksime į viršų kitos rankos plaštakos išoriniu kontūru, pradedant nuo riešo, kylant nykščiu. Trumpam sustosime pasiekę nykščio viršų, ir brauksime žemyn link kitų pirštų. Tai pakartosime su visais pirštais. Tačiau to neužtenka, prie viso to prijungsime ir kvėpavimą. Braukdami pirštu į viršų įkvėpsime pro nosį, pasiekę piršto viršų trumpąm sustosime, ir, leisdamiesi žemyn, iškvėpsime pro burną. Svarbu, kad kiekvienu etapu mintyse skaičiuotumėte iki trijų. Tad pabandykime visi kartu.

Būdas nukreipti mintis

Atlikę pratimą, paklauskite savęs, kaip jaučiatės. Jei nesijaučiate pakankamai nurimę, galite pratimą pakartoti su kita ranka. Šio pratimo metu dėmesys buvo sutelktas į jūsų ranką, taip pat į pirštą, į kvėpavimą ir skaičiavimą. Mintys buvo visiškai nukreiptos nuo jūsų aštrios situacijos, todėl galite lengviau atsipalaiduoti.

Dabar pateiksiu antrą šio pratimo variantą. Jis tinkamas tiems žmonėms, kurie stokoja pasitikėjimo savimi ar jaučia dar didesnį nerimą. Tai tinka ir suaugusiems ir vaikams. Pratimas išliks labai panašus – taip pat brauksime pirštais, kvėpuosime, tik dar pridėsime pastiprinančius žodžius. Tie žodžiai turėtų būti tokie, kuriuos jūs ar jūsų vaikas norėtumėte išgirsti toje stresinėje, nerimą keliančioje situacijoje, arba jums tiesiog trūksta tokių asmeninių savybių ir jūs norėtumėte jas turėti. Šiuos žodžius kartokite savo mintyse. Kai baigsime braukti visais pirštais, juos sugniaušime į kumštį ir ištarsime „Viskas bus gerai“.

Tad pabandykite kartu:
1. Aš – drąsi,
2. Aš – protinga;
3. Aš – draugiška;
4. Aš – mylima;
5. Aš – rami.
Viskas bus gerai!